2016. január 23., szombat

Shadowhunters - Félig rajongói szemmel


Hát itt van, megérkezett végre a Végzet Ereklyéi sorozat!
Nagyon várta a legtöbb rajongó - talán épp ezért - sokan csak kritizálják.
Én összeszedtem azt is ami nem tetszik, meg azt is ami tetszik. (Bár sokszor határeset).



Elárulok egy titkot, én úgy ültem le hajnalban (ötkor keltem, de nem a sorozat miatt, egyszerűen csak nem tudtam visszaaludni) megnézni, hogy nem voltak nagy elvárásaim.

Pontokba szedtem, nekem így könnyebb.


Fegyverek: Izzy karkötője/ostora szerintem nagyon klassz! És kb. ennyi a pozitívum, mert Alec íja ugye átlagos (nem is nagyon lehetett volna variálni ezzel, kivéve ha csigásat kap), a szeráf pengék pedig... Hát én először azt hittem, hogy jók lesznek (és annyit mindenképp javultak, hogy legalább "ragyognak", nem úgy, mint a filmben), de kicsit fénykard feelingje van az embernek tőlük (pedig én nem is vagyok Star Wars fan.)
Ja, és ide még egy észrevétel: nem is szólítják a fegyvereket (aki nem olvasta a könyveket: a pengéknek angyalok neveit adják.)

Clary haja: Nem, nagyon nem! Már az első képeken is répasárga színe volt. Szerintem szörnyű és zavaró, de a New York-i Comic Con-on Kat (aki Clary-t alakítja) "hivatalból megvédte", hogy szerinte ez illik a karakterhez.

Életkor: Szerintem jó, hogy tizennyolcra emelték, bár érdekelne hány nem-Végzet-Ereklyéi rajongó nézi a sorozatot.

Hodge: Bocsi, de nem emlékszem, hogy ő ilyen fitt és fiatal lett volna. Ettől persze még nem feltétlenül kerül a negatív oldalra, előbb lássuk mit kezdenek vele.

Csernobil: Ez teljesen megdöbbentett. Nincsenek rá szavak!

forrás: pinterest

Clary: soha semmiben nem láttam korábban Kat-et, de ez alapján válasszon másik szakmát. És bár a könyvekben sem Clary volt a kedvencem, ez a kicsit "Disney-hercegnős" alakítás még kevésbé teszi szimpatikussá. Valahogy úgy érzem, bár neki kellene a főszereplőnek lennie, leginkább csak egyik jelenetből a másikba esik, aztán lesz valahogy. (De nem akarok nagyon gonosz lenni. Az is lehet, hogy ő így játssza a "tudatlan lányka" szerepet.)

Démonok: Van egy kis Csillagkapu-érzetem tőlük, de túl lehet élni (röhögés nélkül).

Izzy: Ooooh egek! Tök jól választottak színésznőt (még ha alacsony is), aztán annyira kiélezték erre a ribis vonalra, hogy totál csalódás. Még reménykedem, hogy később javul a helyzet, mert bár Izzy tényleg csaj és szeret randizni, flörtölni... egyben egy elég erős női karakter a ne-szórakozz-velem fajtából.

Harcok: Na ez változó. Voltak jobb mozdulatok, meg olyanok is amin nagyon látszott, hogy egy adott koreót követnek.

Jace: Én szeretlek Dom Sherwood, de örülök, hogy a könyveket rég befejeztem. Így már nincs annyira előttem milyen is Jace. Szóval Dom is megfelel erre a szerepre.

Könyvhűség: Ez nem jött össze! Mennyire hangoztatták, hogy követik a könyvet, stb. Hát annyira nem, hogy nem csak egy-egy jelenet maradt ki, lett átírva, hanem plusz szereplőket is kaptunk.
Nem igazán morgok miatta, csak az piszkál, hogy annyiszor mondták, hogy követik a sztorit... Whatever.

Alec: Nem akarom bántani Kevint, de szerintem Matt jobb erre a szerepre. A filmben nem tudtam megkedvelni ezt a karaktert, ami azért volt furcsa, mert a könyvekben bírtam a kezdeti nehézségek után. A sorozatban Matt számomra jobban hozza a karaktert.

Rúnák: Még nem érzem, hogy ezek olyan fontos szerepet kapnának, mint a könyvben, de ez később még változhat. Sőt, Clary miatt muszáj lesz ugye.

Magnus: Úgy tűnik ezt a karaktert könnyű eltalálni. A filmben és itt is elégedett vagyok a színésszel. Igaz, még nem volt eleget jelen ahhoz, hogy a játéka kellően értékelhető legyen. (Vagy legalábbis szebben hangzik ha ezt írom. Igazából az a néhány felvillanása ami eddig volt, számomra elég Magnusos volt.)

Varázslás: Hamár a boszorkánymester, ugye. A portál kb. rendben volt. Viszont eszméletlenül sokszor lehetett olvasni, hogy Magnus ujjai között szikrák röpködtek, és hasonlók. Én tényleg vártam, hogy ezt jól összehozzák, de még a sorozat startja előtt kiderült, hogy fújhatom, mert a készítők füstre cserélték!
És megint előjön, hogy basszus 2016-ban miért nem sikerül megcsinálni, ha más filmeknél/sorozatoknál sokkal komolyabbakat összedobnak?! (Oké, legyünk igazságosak, 2015. Mivel akkor készült az első évad.)


Hirtelen ennyi lett volna.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése